Opublikowane przez admin,
influencer robiący selfie

Influencer marketing w promocji branży odzieżowej i beauty

Influencer, czyli osoba, która potrafi wpłynąć na opinię lub decyzję innych osób na dany temat. Powszechnie przyjęło się, że takimi osobami są osoby z tzw. dużymi zasięgami, czyli z dużą publiką w serwisach społecznościowych bądź ogólnie rozpoznawalne jak np. sportowcy czy telewizyjni celebryci. Wszystkie te osoby łączy jednak ich rozpoznawalność, posiadanie medium, które obserwuje pewna ilość osób, dzięki czemu swoimi słowami mogą wpłynąć na decyzję potencjalnych klientów.

Influencerzy z większymi zasięgami idealnie nadają się do zwiększenia rozpoznawalności marki a przez to ogólną poprawą nastawienia konsumentów do produktów marki.

Według serwisu Launchmetrics.com do 2017 roku z influencer marketingu w branży modowej oraz kosmetycznej skorzystało ponad 78% firm. Pozostałe 22% w większości uznało że nie ma wystarczającego budżetu na tego typu działania, brak im narzędzi/zespołu do zarządzania relacjami z influencerami lub nie mają czasu, aby samemu skoordynować taką promocję.

Rozwiązaniem problemu z budżetem na działania marketingowe z tej kategorii mogą być tzw. micro-influencerzy, czyli osoby posiadające mniejsze zasięgi (10-100 tys. obserwujących) od standardowych kont, na które normalnie zwrócilibyśmy uwagę szukając odpowedniego miejsca na reklamę naszych usług.

Działania na mniejszą skalę są odpowiednio mniej kosztowne i dzieląc budżet na kilka mniej wpływowych osób, możemy łatwiej porównać efekty ich działań. Mniejsza jednostkowa popularność przekłada się na lepszy kontakt ze swoimi fanami, influencer będzie w stanie odpowiedzieć na większość zadawanych pytań i rozwiać wątpliwości Twoich potencjalnych klientów.

Według marketerów zajmujących się tego typu marketingiem najodpowiedniejsza dla naszych działań grupa docelowa powinna mieścić się w przedziale 24-38 lat, często są oni nazywani “Milenialsami”. Powodów dla których jest to najpopularniejsza grupa wśród marketerów, jest wiele, aczkolwiek najważniejszymi z nich są:

  • Spora obecność w mediach społecznościowych (59% osób korzystających z internetu w wieku 18-29 lat oraz 33% w wieku między 30 a 49 rokiem życia)
  • Posiadanie odpowiednich finansów na skorzystanie z promowanej oferty.

połączenia osób w social mediach

Dlaczego influencer marketing jest tak skuteczny?

Influencer marketing jest najszybciej rozwijającym się sposobem pozyskiwania nowych klientów w sieci, wyprzedził nawet bardzo popularny ostatnio marketing treści (eng. content marketing)

Nie dzieje się tak bezpowodu — wg serwisu Influencermarketinghub.com zwrot inwestycji (ROI) w reklamę u influencera może sięgać nawet 700%, czyli w dobrej kampanii reklamowej z każdej wydanej złotówki możemy oczekiwać aż 7 zł zwrotu.

Głównym czynnikiem, który wpływa na skuteczność takich kampanii, jest wiarygodność influencerów. Rekomendacje rozpoznawalnych osób, często nawet niewyglądające na reklamę są dużo lżejsze w odbiorze, a potencjalni klienci nie traktują ich negatywnie jak np. nachalne banery zalewające popularne portale. Kolejnym minusem banerów oprócz ich agresywnego serwowania jest tzw. „ślepota banerowa”, czyli omijanie wzrokiem wszystkiego, co przypomina jakąkolwiek reklamę.

Aż 90% marketerów uważa, że influencer marketing pozytywnie wpływa na świadomość marki, a ok. 69% z nich potwierdza jego efektywność w sprzedaży.

  • Firmy odzieżowe najczęściej korzystają ze współpracy z influencerami podczas promocji:
  • Nowych produktów na rynku (np. nowa kolekcja ubrań)
  • Eventów, w których biorą udział lub są w jakiś sposób z nimi powiązane
  • Autorskich treści np.: wpisów na blogach lub nowych zdjęć
  • Ważnych ogłoszeń związanych z marką lub sklepem

Na koniec kilka ciekawostek na temat najpopularniejszego serwisu wśród Influencerów, czyli Instagrama:

  • Codziennie ponad 400 milionów osób udostępnia w nim swoje relacje (Instagram Stories)
  • Ponad 200 milionów osób codziennie odwiedza profile firmowe.
  • Materiały wideo średnio podwajają zaangażowanie pod postem (polubienia + komentarze)
  • Do 2017 roku użytkownicy wrzucili na niego ponad 40 miliardów zdjęć
[Głosów:3    Średnia:5/5]

  Komentarze: Brak

Bądź pierwszym, który się wypowie!.

Co o tym sądzisz?